معرفی و مروری بر نرم افزار حسابداری (فروشگاه زنجیره ای) پرنس
معرفی و مروری بر ویژگی های نرم افزار حسابداری مرکز و شعب (فروشگاه زنجیره ای) پرنس تولید گروه مهندسی نرم افزار پژواک
فهرست
مروری بر ویژگی های نرم افزار حسابداری مرکز و شعبه 5
گشت و گذاری در نرم افزار حسابداری مرکز و شعب 14
داشبورد / تعریف شعب / درج اطلاعات اتصال به مرکز 15
تنظیمات سیستم / راهنمای راه اندازی و تنظیمات مرکز و شعب 20
تعریف اشخاص / کالای برند / کالای غیر برند / حساب بانکی / صندوق / انبار 24
سفارشات دریافتی از شعب در مرکز 31
فاکتورهای دریافتی از مرکز در شعب 34
لیست فاکتورهای تبادل شده بین مرکز و شعب 37
گزارشات پشتیبانی مرکز و شعب 38
عدم تطابق نسخه های مرکز و شعب 59
بررسی وضعیت در دسترس بودن شعب 61
خطا در انتقال اطلاعات بین مرکز و شعب 62
نرم افزار مدیریت انتقال داده ها بین مرکز و شعب (VipThread) 63
عدم اجرای نرم افزار مدیریت انتقال داده ها 64
به نام خدا
نرم افزار حسابداری مرکز و شعب
نرم افزار مدیریت فروشگاه های زنجیره ای – چند شعبه ای
نرم افزار مرکز و شعب، نرم افزاری برای مدیریت و یکپارچه سازی اطلاعات حسابداری مرکز (فروشگاه مرکزی) و شعب (فروشگاه های غیر مرکزی) هر مجموعه است.
هنگامی که مجموعه شما دارای چندین شعبه باشد، مدیریت عملیات های مالی و حسابداری و تعریف و ویرایش اطلاعات کالاها و مدیریت مشتریان امری بسیار پیچیده و زمانبر است و برای انجام این فعالیت ها به چندین نیروی انسانی نیاز دارید.
نرم افزار مرکز و شعب، علاوه بر یکپارچه سازی اطلاعات شعب با مرکز، امکان استفاده از نرم افزار را در شعب بدون وابستگی به مرکز، فراهم می سازد.
مشتریان با ارزش ترین داده های مربوط به هر کسب و کار هستند. با استفاده از نرم افزار مرکز و شعب می توانید اطلاعات مشتریان مجموعه تان را در سطح شعب به صورت یکپارچه حفظ کنید (در صورت مراجعه مشتری به یک شعبه و خرید از شعبه مذکور، می توانید با دریافت شماره موبایل / کد ملی مشترک در شعب دیگر وی را شناسایی نمایید و نیاز به دریافت و ثبت مجدد اطلاعات نیست!) و از طرفی مشتری با مراجعه به هر شعبه می تواند از مزیت های اشتراک خود (با توجه به خریدهای گذشته اش) بهره مند شود.
اطلاعات مورد نیاز از شعب، به تفکیک و در لحظه به مرکز ارسال می گردد و در هر لحظه امکان گزارش گیری از اطلاعات دریافت شده از شعب به صورت تفکیکی / تجمیعی / مقایسه ای وجود دارد.
از مهم ترین قابلیت ها در سیستم متمرکز و یکپارچه در فروشگاه های زنجیره ای، تجمیع اطلاعات و گزارشات در مرکز و قابلیت بررسی و تجزیه و تحلیل دقیق آن هاست که این توانایی با در اختیار گذاشتن ده ها گزارش پیاده سازی شده است. با استفاده از این گزارشات مدیران می توانند علاوه بر بررسی تجمیعی اطلاعات و شناسایی عملکرد کل مجموعه، تک تک شعب را نیز به صورت تفکیک شده بررسی و به طور کامل تر حتی می توانند شعب را با یکدیگر مقایسه نمایند.
به زبان ساده تر، نرم افزار مرکز و شعب دستاوردهای زیر را برای مدیران به ارمغان می آورد:
- سرعت و سهولت بالا در دسترسی به اطلاعات شعب زیر مجموعه
- کاهش زمان جهت تهیه گزارش های تجمیعی
- اطمینان بالا به گزارشات دریافتی (عدم دستکاری در گزارشات و دریافت اطلاعات ناقص)
- تسریع در اعمال تغییر قیمت ها در شعب مختلف
- ایجاد باشگاه مشتریان و دسترسی به اطلاعات مشتریان تمامی شعب
- تعریف نامحدود مشتریان
- امکان سطح بندی مشتریان بر مبنای حجم خرید
- امکان تعیین درصد تخفیف
- مشاهده سوابق خرید و تحلیل رفتار مشتریان
- ارتباط با مشتریان از طریق پانل ارسال پیامک
- ارائه کوپن تخفیف، کارت هدیه، بن کارت و …
- بهبود تصمیم گیری مدیران، براساس اطلاعات دقیق دریافتی از شعب
- جلوگیری از عملکرد خودمختار شعب
- کاهش هزینه های سربار
- امکان قطع دسترسی به اطلاعات نرم افزار در هر شعبه، به صورت آنی
- یکپارچه سازی اطلاعات و مدیریت جامع شعب با هزینه مناسب
- امنیت بالا در نگهداری داده ها (پشتیبان گیری منظم و سریع)
مروری بر ویژگی های نرم افزار حسابداری مرکز و شعبه
- قابلیت تعریف کالاهای اصلی (مشترک، برند) در مرکز
- قابلیت قیمت گذاری یکپارچه و مدیریت شرایط فروش کالاها در مرکز
- قابلیت تعریف کالای متفرقه (غیر مشترک، غیر برند) در شعب (در صورت اعطای دسترسی از طریق مرکز)
- قابلیت تعیین اشانتیون برای کالاها از مرکز
- قابلیت تعیین تخفیفات و فروش شگفت انگیز کالاها از مرکز
- قابلیت تعریف و اشتراک گذاری (مشتریان) در تمام شعب و یکپارچه سازی اطلاعات مشتریان بر اساس اطلاعات کلیدی (کد ملی / شماره همراه)
- قابلیت صدور و استفاده از کارت خرید مشتریان در تمام شعب
- قابلیت سطح بندی مشتریان بر اساس مجموع خریدشان در تمام شعب
- قابلیت تعیین درصد تخفیف برای سطوح مختلف مشتریان
- قابلیت تعیین سطح دسترسی کاربران شعب از مرکز
- قابلیت تعیین و ارسال تنظیمات منتخب نرم افزار از مرکز برای شعب
- جلوگیری از به اشتراک گذاری اطلاعات اشخاص خاص برای شعب (مانند تأمین کنندگان کالاها)
- قابلیت ارسال الکترونیکی سفارشات شعب برای مرکز و ارسال الکترونیکی فاکتورهای فروش مرکز برای شعب
- قابلیت یکپارچه سازی اطلاعات مرکز و شعب به صورت خودکار و هوشمند بدون نیاز به اقدام توسط کاربر
- امکان فعالیت شعب در صورت قطعی اینترنت و عدم دسترسی به مرکز (به محض برقراری ارتباط، هم گام سازی اطلاعات بین مرکز و شعب انجام می شود)
- قابلیت مشاهده وضعیت کل مجموعه در یک نگاه
- قابلیت مشاهده وضعیت کلی هر یک از شعب در یک نگاه
- قابلیت مشاهده جزییات فروش و عملکردی شعب
- قابلیت رصد وضعیت کلی فروش کالاها
- قابلیت رصد وضعیت فروش کالاها به تفکیک شعب
- قابلیت رصد رفتار (خرید) مشتریان در کل مجموعه
- قابلیت رصد رفتار (خرید) مشتریان به تفکیک شعب
- قابلیت مشاهده وضعیت فروش کل مجموعه به تفکیک بازه های زمانی
- قابلیت مشاهده وضعیت فروش هر یک از شعب به تفکیک بازه های زمانی
- قابلیت بررسی عملکرد فروش شعبه در طول زمان (سیر پیشرفت یا پسرفت شعبه)
- قابلیت رصد عملکرد شعبه در خصوص ارائه اشانتیون و تخفیفات
- قابلیت مقایسه عملکرد شعب
- قابلیت دریافت گزارشات متعدد از شعب بر اساس تنظیمات و درخواست تعیین شده توسط مرکز
- امکان مشاهده لیست سفارشات دریافتی از شعب در مرکز (در صفحه اصلی نیز هشداری برای دریافت سفارشات نمایش داده می شود)
- امکان مشاهده لیست فاکتورهای فروش دریافتی از مرکز در شعب (در صفحه اصلی نیز هشداری برای دریافت فاکتورهای نمایش داده می شود)
- اطلاع از پذیرش / عدم پذیرش، سفارشات / فاکتورها در سمت مقابل
- نمایش نسخه نرم افزار هر شعبه به مرکز
- نمایش خطاهای احتمالی به وجود آمده در روند انتقال اطلاعات بین مرکز و شعب در صفحه اصلی (برای پیگیری و اقدامات مقتضی)
- در دسترس بودن ابزارهای آنلاین مناسب برای پیگیری ارتباطات مرکز و شعب
- انعطاف پذیری بالای سیستم با تنظیمات متنوع مرکز و شعب
- مشاهده وضعیت اتصال و خلاصه وضعیت تمامی شعب در یک نگاه
- پشتیبانی و رفع ایرادات راحت و سریع (به واسطه گزارشات متنوعی که از عملکرد سیستم در اختیار کاربران / پشتیبانان قرار دارد)
شرح ویژگی ها
- تعریف کالاهای اصلی (مشترک، برند) در مرکز
مدیریت کالاهای برند در مرکز انجام می شود. بدین معنی که مرکز سیاست کلی مربوط به کالاهای برند را مشخص می نماید و اطلاعات مربوط به این کالاها به همه شعب ارسال می گردد.
- قیمت گذاری یکپارچه و مدیریت شرایط فروش کالاها در مرکز
یکی از مهم ترین ویژگی ها در نرم افزار یکپارچه (مرکز و شعب)، قابلیت تعریف متمرکز کالاها در مرکز و اشتراک گذاری کالاها، قیمت گذاری و سایر ویژگی های کالا فی مابین مرکز و شعب است که به نسبت نرم افزارهای غیر یکپارچه و مستقل، هزینه های سربار اپراتوری و کاربری را کاهش می دهد و از طرفی خطای کاربران را نیز به حداقل می رساند، از طرف دیگر سیاست گذاری و مدیریت یکپارچه و هماهنگ مدیران را به ارمغان می آورد.
- تعریف کالای متفرقه (غیر مشترک، غیر برند) در شعب (در صورت اعطای دسترسی از طریق مرکز)
در برخی موارد در شعب مختلف علاوه بر کالاهای مشترک و اصلی مجموعه، کالاهایی به صورت متفرقه و غیر مشترک خرید و فروش می شوند که در این صورت به شعب اجازه داده می شود که این کالاها را به صورت مستقل تعریف و در فرآیندها و معاملات خود استفاده نمایند.
- تعیین اشانتیون برای کالاها از مرکز
- تعیین تخفیفات و فروش شگفت انگیز کالاها از مرکز
مدیریت رفتارهای انگیزشی در فروش و تصمیم گیری، تعیین و اجرای پروموشن ها و سایر سیاست گذاری های انگیزشی در فروش کالاها توسط مدیران مجموعه در مرکز انجام می گردد. این قابلیت از طریق اعمال آن ها در قالب تخفیفات فروش به تفکیک کالاها یا گروه های کالایی یا تعیین اشانتیون و هدایای فروش به تفکیک کالاها یا گروه های کالایی انجام می گردد.
- تعریف و اشتراک گذاری (مشتریان) در تمام شعب و یکپارچه سازی اطلاعات مشتریان بر اساس اطلاعات کلیدی (کد ملی / شماره همراه)
یکی از مهمترین کاربردهای سیستم های متمرکز و چندشعبه ای، جمع آوری، نگهداری و تجزیه و تحلیل داده های رفتاری مشتریان است. به همین منظور قبل از هر چیز می بایست اطلاعات مشترکین (مشتریان) جمع آوری و فی ما بین مرکز و تمام شعب به اشتراک گذاشته شود.
- صدور و استفاده از کارت خرید مشتریان در تمام شعب
یکی از کاربردهای سیستم متمرکز مالی و فروش استفاده از کارت خرید، کارت هدیه، بن کارت و امثال آن است که به کمک آن می توان دفعات خرید مشتریان را افزایش داد. امکان استفاده از کارت خرید یا بن کارت یا کارت هدیه فروشگاه های زنجیره ای در هر یک از شعب آن یک قابلیت ویژه است که صرفاً در سیستم های متمرکز می توان از آن ها استفاده و از مزایای آن بهرمند شد.
- سطح بندی مشتریان بر اساس مجموع خریدشان در تمام شعب
- تعیین درصد تخفیف برای سطوح مختلف مشتریان
با این نرم افزار می توانید یک سیستم باشگاه مشتریان برای وفادار سازی خریداران خود داشته باشید و صرفا یک فروشنده معمولی نباشید! (پس از یکپارچه سازی اطلاعات مشترکین و تجمیع اطلاعات آن ها در مرکز، گام بعدی تجزیه و تحلیل رفتار آن ها و انجام عکس العمل های مناسب در قبال رفتارهای خرید مختلف مشتریان است. یکی از مهم ترین اقدامات، سطح بندی مشتریان بر اساس سیاست و تصمیم مدیران مجموعه و در صورت نیاز، تعیین درصدهای تخفیف برای سطوح مختلف مشتریان است.)
- تعیین سطح دسترسی کاربران شعب از مرکز
- تعیین و ارسال تنظیمات منتخب نرم افزار از مرکز برای شعب
مسئله مهم در مدیریت کاربران سیستم های مالی تعیین میزان دسترسی ها و کنترل اقدامات و فعالیت های آن هاست، در سیستم یکپارچه مرکز و شعب تمامی اقدامات کنترلی و تعیین سطوح دسترسی در سطح تمام کاربران در شعب، در اختیار مدیران در مرکز می باشد.
- جلوگیری از به اشتراک گذاری اطلاعات اشخاص خاص برای شعب (مانند تأمین کنندگان کالاها)
با استفاده از این امکان می توانید تعیین کنید که اطلاعات اشخاص مورد نظر با شعب به اشتراک گذاشته نشود و به این صورت از افشای اطلاعات اشخاص خاص، مانند تأمین کنندگان کالا در شعب جلوگیری نمایید.
- ارسال الکترونیکی سفارشات شعب برای مرکز و ارسال الکترونیکی فاکتورهای فروش مرکز برای شعب
به طور قطع یکی از مهمترین اقدامات در سیستم فروش مبتنی بر مرکز و شعب و فروشگاه های زنجیره ای، ارسال و دریافت کالا و به طبع آن ارسال و دریافت فاکتورها و حواله های انبار فی ما بین آن هاست، ارسال و دریافت سفارشات شعب به سمت مرکز و فاکتورهای فروش مرکز به شعب، علاوه بر ایجاد سرعت عمل بسیار بالا در کاربری نرم افزار در هر دو سمت و کاهش هزینه ی نیروی انسانی، از بروز خطاهای کاربری نیز جلوگیری می کند.
- یکپارچه سازی اطلاعات مرکز و شعب به صورت خودکار و هوشمند بدون نیاز به اقدام توسط کاربر
هم گام سازی اطلاعات بین مرکز و شعب به صورت خودکار و در پس زمینه انجام می گردد و کاربر احتیاج به فشردن دکمه ای جهت ارسال و دریافت اطلاعات ندارد. (لاگ ها و گزارشات بسیار قدرتمندی روند ارسال و دریافت اطلاعات را درج می نمایند تا عملکرد نرم افزار و وب سرویس ها قابل رصد و پیگیری باشد و در صورت بروز هر گونه مشکلی بتوانیم در سریع ترین زمان ممکن آن را برطرف کنیم)
- امکان فعالیت شعب در صورت قطعی اینترنت و عدم دسترسی به مرکز (به محض برقراری ارتباط، هم گام سازی اطلاعات بین مرکز و شعب انجام می شود)
در صورت قطعی اینترنت جای هیچ نگرانی ای نیست و شعب می توانند به صورت مستقل به کار خود ادامه دهند و اطلاعاتی که بایستی به مرکز ارسال شود، در صف ارسال قرار می گیرد و پس از برقرار شدن ارتباط با اینترنت و مرکز، اطلاعات به صورت خودکار به مرکز ارسال می شود.
- مشاهده وضعیت کل مجموعه در یک نگاه
- مشاهده وضعیت کلی هر یک از شعب در یک نگاه
- مشاهده جزییات فروش و عملکردی شعب
- رصد وضعیت کلی فروش کالاها
- رصد وضعیت فروش کالاها به تفکیک شعب
- رصد رفتار (خرید) مشتریان در کل مجموعه
- رصد رفتار (خرید) مشتریان به تفکیک شعب
- مشاهده وضعیت فروش کل مجموعه به تفکیک بازه های زمانی
- مشاهده وضعیت فروش هر یک از شعب به تفکیک بازه های زمانی
- بررسی عملکرد فروش شعبه در طول زمان (سیر پیشرفت یا پسرفت شعبه)
- رصد عملکرد شعبه در خصوص ارائه اشانتیون و تخفیفات
- مقایسه عملکرد شعب
- مقایسه فروش ماهیانه شعب
- مقایسه فروش کالا در شعب
- مقایسه کلی عملکرد شعب
- دریافت گزارشات متعدد از شعب بر اساس تنظیمات و درخواست تعیین شده توسط مرکز شامل:
- گزارش موجودی کالاها در شعبه
- گزارش بدهکاران و بستانکاران در شعبه
- گزارش سود و زیان شعبه
- گزارش سود و زیان اشخاص در شعبه
- گزارش سود و زیان کالاها در شعبه
- گزارش موجودی صندوق های شعبه
- گزارش موجودی بانک های شعبه
- گزارش هزینه ها و درآمدهای شعبه
تمامی گزارشات فوق به صورت آنلاین از شعب دریافت می گردد و به شما نمایش داده می شود. روند دریافت اطلاعات گزارشات قابل رصد است. (یعنی در هر لحظه می توانید بررسی نمایید که گزارشات درخواستی از شعبه در چه وضعیتی هستند و چند درصد از اطلاعات گزارش درخواستی دریافت گردیده است)
امکان آرشیو کردن گزارشات دریافت شده و اعمال فیلترهای متنوع بر روی گزارشات درخواستی با توجه به نوع گزارش نیز وجود دارد. همچنین با بارگذاری گزارشات دریافت شده، می توانید بررسی کنید که چه پارامترهایی برای جستجو گزارش تنظیم گردیده است که این نتایج دریافت شده است.
ارائه گزارش دقیق از مدت زمان تهیه گزارشات و مدت زمان ارسال نتایج گزارشات از شعب به سیستم مرکزی، نیز از قابلیت های این قسمت است.
- امکان مشاهده لیست سفارشات دریافتی از شعب در مرکز
در صورت دریافت سفارش از شعب در مرکز، پیغامی به صورت چشمک زن بر روی صفحه اصلی در مرکز نمایش داده می شود که کاربر متوجه دریافت سفارشات از شعب می گردد و با کلیک بر روی مشاهده فاکتورهای دریافتی، می توانید لیست سفارشات را مشاهده نماید و با دابل کلیک بر روی هر سفارش، امکان مشاهده جزئیات سفارش ثبت شده وجود دارد. (سفارشات دریافتی از شعب در مرکز به پیش فاکتور یا فاکتور فروش تبدیل می شوند / در صورت تبدیل شدن به فاکتور فروش، مجددا به شعبه مورد نظر ارسال می شوند تا دریافت فاکتور توسط آنها تأیید گردد / تغییر وضعیت سفارش ثبت شده به اطلاع شعبه مد نظر می رسد)
- امکان مشاهده لیست فاکتورهای فروش دریافتی از مرکز در شعب
در صورتی که مرکز برای شعب، فاکتور فروشی صادر نماید، فاکتور به شعبه مورد نظر ارسال می شود و پیغامی به صورت چشمک زن بر روی صفحه اصلی در شعبه نمایش داده می شود که کاربر متوجه دریافت فاکتور فروش از مرکز می گردد و با کلیک بر روی مشاهده فاکتورهای دریافتی، می توانید لیست فاکتورهای دریافتی را مشاهده نماید و با دابل کلیک بر روی هر فاکتور، امکان مشاهده جزئیات فاکتور ثبت شده وجود دارد. (فاکتورهای فروش دریافتی از مرکز در شعب به فاکتور خرید تبدیل می شوند / تغییر وضعیت فاکتور صادر شده برای شعبه به اطلاع مرکز می رسد)
- اطلاع از پذیرش / عدم پذیرش، سفارشات / فاکتورها در سمت مقابل
در گزارش لیست فاکتورهای تبادل شده بین مرکز و شعب، در هر 2 سمت مرکز و شعبه می توانید مشاهده کنید که هر کدام از سفارشات / فاکتورهای صادر شده، در حال حاضر چه وضعیتی دارند! (پذیرش / عدم پذیرش / عدم اعمال تغییر در سمت مقابل، را می توانید مشاهده بفرمایید)
- نمایش نسخه نرم افزار هر شعبه به مرکز
در داشبورد مرکز، نسخه نرم افزار تمامی شعب به تفکیک نمایش داده می شود. (در صورتی که نسخه نرم افزار هر یک از شعب با نسخه نرم افزار مرکز هم خوانی نداشته باشد، ارسال و دریافت اطلاعات از شعبه مربوطه لغو می گردد و تا یکسان نشدن نسخه نرم افزارها، هیچ داده ای با شعبه مذکور رد و بدل نمی شود)
- نمایش خطاهای احتمالی به وجود آمده در روند انتقال اطلاعات بین مرکز و شعب در صفحه اصلی (برای پیگیری و اقدامات مقتضی)
در صورتی که به هر دلیلی، در انتقال اطلاعات به شعب یا مرکز خطایی رخ دهد، پیغامی به صورت چشمک زن بر روی صفحه اصلی به کاربر نمایش داده می شود تا کاربر متوجه ایراد در انتقال اطلاعات گردد. (ممکن است این ایراد به خاطر قطع بودن اینترنت مرکز یا شعبه، در دسترس نبودن وب سرویس و … به وجود بیاید. کاربر می تواند جزییات خطای رخ داده را مشاهده نماید و با فشردن دکمه پردازش مجدد اطلاعات، در برطرف کردن مشکل به وجود آمده تلاش نماید، در غیر اینصورت بایستی که با بخش پشتیبانی تماس حاصل نماید)
- در دسترس بودن ابزارهای آنلاین مناسب برای پیگیری ارتباطات مرکز و شعب
جهت پیگیری موارد ذیل می توانید از این ابزارهای آنلاین استفاده نمایید:
- Online IP & Port Scanner
- Ping
- Speed Test
- Remote Control Tools
- انعطاف پذیری بالای سیستم با تنظیمات متنوع مرکز و شعب
- مشاهده وضعیت اتصال و خلاصه وضعیت تمامی شعب در یک نگاه
در داشبورد مرکز و شعب، به صورت اجمالی و بسیار سریع می توانید وضعیت اتصال / فروش و … تمامی شعب را بررسی و در صورت نیاز، گزارشات کامل تر را مشاهده کنید.
- پشتیبانی و رفع ایرادات راحت و سریع (به واسطه گزارشات متنوعی که از عملکرد سیستم در اختیار کاربران / پشتیبانان قرار دارد)
- گزارشات ارسال اطلاعات
- گزارش صف ارسال داده ها
- گزارش لاگ صف ارسال داده ها
- گزارش ارتباط داده ها
- گزارش لاگ تریگر ها
- گزارش آخرین ویرایش کننده اطلاعات
- گزارش Ping ها
- گزارش لاگ اتصال ناموفق
- گزارشات کارت خرید
- گزارش عملیات های مالی کارت خرید
- گزارش لاگ عملیات های مالی کارت خرید
- درخواست گزارشات
- گزارشات درخواستی مرکز از شعب
- لاگ وضعیت گزارشات درخواستی مرکز از شعب
- لاگ فراخوانی وب سرویس درخواست تهیه گزارش
- گزارش لاگ عملیاتی شعب
- لاگ های انتقال اطلاعات
- گزارشات ارسال اطلاعات
با گزارشات پشتیبانی بسیار بسیار کامل و لاگ کردن تمامی موارد و رصد کردن عملکرد کل سیستم، به راحتی ایرادات شناسایی و برطرف می شوند و هیچ نگرانی ای از این بابت وجود نخواهد داشت.
گشت و گذاری در نرم افزار حسابداری مرکز و شعب
در این قسمت به بررسی نرم افزار خواهیم پرداخت و امکانات و قسمت های مختلف نرم افزار را به صورت تصویری به شما نمایش خواهیم داد:
قبل از هر چیز لازم است بدانیم که چه اطلاعاتی بین سیستم های مرکز و شعب به اشتراک گذاشته می شود:
|
|
اطلاعات تماس / آدرس ها / گروه های پیامکی و … |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
گروه سطح واحد / سطوح واحد / سطوح قیمت / بارکدها / خصوصیت کالا و … کالاهای برند، فقط در مرکز درج و ویرایش می شوند. کالاهای غیر برند، فقط در شعب درج و ویرایش می شوند. |
|
|
|
|
|
|
|
فاکتورهای شعب برای گزارش گیری به مرکز ارسال می شوند |
|
فاکتورهای صادر شده از مرکز برای شعب و سفارشات درج شده توسط شعب برای مرکز |
|
این اطلاعات فقط در مرکز درج و ویرایش می شوند. (داده ها از همه شعب تجمیع می شود و در مرکز سطح بندی انجام می شود و به اطلاع شعب می رسد) |
|
این اطلاعات فقط در مرکز درج و ویرایش می شوند. (شعب هیچ کنترلی بر فرمول شارژ خودکار کارت خرید ندارند!) |
داشبورد / تعریف شعب / درج اطلاعات اتصال به مرکز
داشبورد مرکز، قبل از تعریف شعب
قبل از تعریف شعب، داشبورد مرکز بدین صورت نمایش داده می شود.
در صفحه به اطلاع کاربر رسیده است که هنوز شعبه ای توسط مرکز تعریف نشده است.
و از خلاصه آمار بالای صفحه به وضوح مشخص است که هنوز هیچ شعبه ای ثبت نگردیده و اطلاعاتی در مرکز تجمیع نشده است.
از این صفحه به تمامی قسمت های مرکز و شعب دسترسی خواهید داشت:
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
تعریف شعب در مرکز
در این صفحه می توانید شعب را تعریف نمایید.
در تعریف شعب، گزینه های زیر را می توانید تعیین نمایید:
- اشتراک گذاری مشتریان این شعبه بین تمامی شعب
در صورتی کـه این گزینــه فعــال باشد، مشتــری تعـریف شـده توسط این شعبه، با تمام شعب به اشتراک گذاشته می شود.
- تعریف کالای غیر از برند توسط شعبه
کالاهای برند فقط بایستی توسط مرکز تعریف شوند.
- انتقال تنظیمات از مرکز به شعبه
برخی تنظیمـات عمومی و برخی تنظیمات در سطح کاربـران که بر روی کاربر مدیـر در مرکز تنظیم گردیده به شعبه منتقل می شود. (تنظیمات پر رنگ، از مرکز به شعبه منتقل می شوند)
- تعریف بانک توسط شعبه
- تعریف انبار توسط شعبه
بخش قطعا توسط مرکز تعریف می گردد.
- غیرفعال بودن شعبه
در صورت غیرفعال کردن شعبه، شعبه دیگر نمی تواند از نرم افزار خود استفاده نماید و در صورتی که نرم افزار باز باشد، کاربر را از نرم افزار خارج می نماید و در صورتی که نرم افزار بسته باشد، اجازه باز کردن نرم افزار را نمی دهد.
- غیرفعال بودن فروش کالا در شعبه
با استفاده از این گزینه می توانید فروش کالا در شعبه را غیرفعال نمایید.
پس از پایان انتقال اطلاعات اولیه به یک شعبه، گزینه های تنظیماتی غیرفعال می شوند و دیگر نمی توانید تنظیمات را تغییر دهید.
در هر لحظه، می توانید وضعیت غیرفعال بودن شعب / غیرفعال بودن فروش کالا در شعب را تغییر دهید.
داشبورد مرکز، بعد از تعریف شعب
خلاصه ای از وضعیت اتصال و فروش تمامی شعب در این صفحه قابل رویت است.
همچنین به تمامی گزارشات مورد نیاز دسترسی دارید.
صفحه تنظیم اطلاعات اتصال به مرکز در شعب
پس از راه اندازی سیستم شعب در اولین بار، این صفحه را مشاهده می نمایید که بایستی تمامی اطلاعات اتصال را درج نمایید تا بتوانید به شعبه مورد نظر متصل شوید.
در صورتی که اطلاعات اتصال را به درستی درج نمایید، صفحه ذیل (تصویر بعدی) را مشاهده خواهید نمود که به منظور دریافت اطلاعات اولیه از مرکز است و می بایست تا پایان دریافت اطلاعات اولیه منتظر بمانید، با توجه به حجم اطلاعات موجود در سمت مرکز، این انتظار زمان متغییری دارد. (چون اطلاعات کالاها و اشخاص و … با شعب به اشتراک گذاشته می شود، هر چقدر حجم اطلاعات موجود در سیستم بیشتر باشد، این انتظار بیشتر خواهد بود)
وضعیت ارتباط با وب سرویس در مرکز و تعداد دفعات انتقال اطلاعات را نیز می توانید در این قسمت مشاهده بفرمایید.
در هر لحظه با فشردن دکمه مشاهده لاگ فایل های انتقال اطلاعات به مرکز، می توانید روند انتقال اطلاعات از شعبه به مرکز را بررسی نمایید.
صفحه انتظار برای دریافت اطلاعات اولیه در شعبه
در صورتی که این صفحه را مشاهده می نمایید بایستی منتظر بمانید تا پیغام، پایان هم گام سازی اولیه اطلاعات را مشاهده نمایید.
پس از مشاهده این پیغام می توانید به نرم افزار وارد شوید و از آن استفاده نمایید.
پانل مرکز و شعب در سیستم های شعبه
در سیستم های شعبه، داشبورد وجود ندارد و در این سیستم ها فقط به 4 قسمت مشخص در تصویر بالا دسترسی وجود دارد.
تنظیمات سیستم / راهنمای راه اندازی و تنظیمات مرکز و شعب
تنظیمات سیستم – سربرگ وضعیت / نحوه انتقال اطلاعات
در این سربرگ علاوه بر اینکه وضعیت کلی سیستم مرکز و شعب به اطلاع شما می رسد، می توانید تنظیماتی در رابطه با انتقال اطلاعات / اشتراک گذاری و … را تغییر دهید.
راهنمای راه اندازی و تنظیمات مرکز و شعب
با کلیک بر روی دکمه، راهنمای راه اندازی و تنظیمات، این صفحه به شما نمایش داده می شود که شرح مختصری از نحوه اتصال سیستم های مرکز و شعب به یکدیگر است.
با مطالعه این صفحه و انجام مراحل شرح داده شده، زیر ساخت های اتصال مرکز و شعب به یکدیگر را انجام داده اید.
تنظیمات سیستم – سربرگ لاگ / اتصال / وب سرویس
موارد زیر از این سربرگ در تنظیمات مرکز و شعب قابل تنظیم هستند:
- تنظیمات مربوط به درج و نگهداری لاگ فایل ها و لاگ های موجود در دیتابیس
- مشاهده لاگ فایل های انتقال اطلاعات ثبت شده توسط نرم افزار
- مشاهده لاگ فایل های انتقال اطلاعات ثبت شده توسط وب سرویس
- تعیین مدت زمان TimeOut فراخوانی وب سرویس ها / Ping
- تعیین بازه زمانی دریافت ping از شعب (بررسی اتصال مرکز و شعب)
- و …
تنظیمات سیستم
تنظیماتی که به صورت Bold هستند، از سیستم مرکز به شعب منتقل می شوند. (این تصویر به عنوان نمونه ای از تنظیمات گذاشته شده است)
توجه: در صورتی که در زمان تعریف شعبه تعیین کرده باشید که انتقال تنظیمات از مرکز به شعبه انجام نشود. تغییرات تنظیمات پر رنگ (Bold) برای شعبه مورد نظر ارسال نمی شود!
تعریف اشخاص / کالای برند / کالای غیر برند / حساب بانکی / صندوق / انبار
تعریف اشخاص
در صفحه تعریف اشخاص، تیکی با عنوان عدم اشتراک گذاری شخص بین شعب، در سیستم مرکز رویت می شود که با استفاده از این تیک می توانید کنترل کنید که اطلاعات کدام یک از اشخاص بین مرکز و شعب اشتراک گذاری شود. (به این صورت از افشای اطلاعات اشخاص خاص، مانند تأمین کنندگان کالا در شعب جلوگیری نمایید.)
توجه: در صورتی که اطلاعات شخصی به اشتراک گذاشته شده باشد، دیگر نمی توانید این وضعیت را تغییر دهید!
در این صفحه نمایش داده می شود که این شخص توسط کدام شعبه / مرکز تعریف شده است.
توجه: افرادی که معیار یکتا بودن را نداشته باشند (مطابق با تنظیمات تعیین شده: شماره موبایل یا کد ملی)، به اشتراک گذاشته نمی شوند! (یعنی اگر معیار یکتا بودن اشخاص، شماره موبایل باشد و برای شخصی شماره موبایل درج نکنید، اطلاعات این شخص بین شعب به اشتراک گذاشته نمی شود)
توجه: در صورتی که در مرکز (در هنگام تعریف شعبه) تیک مربوط به اشتراک گذاری مشتریان این شعبه بین تمامی شعب، زده نشده باشد، حتی اگر تمامی اطلاعات مشتریان را در شعبه به صورت کامل درج نمایید، اطلاعات مشتریان به مرکز ارسال نمی شود و به اشتراک گذاری نمی شوند.
تعریف کالا – برند
کالای برند فقط و فقط توسط مرکز تعریف می شود و هیچ یک از شعب نمی توانند در اطلاعات کالای برند تغییرات ایجاد نمایند. (درج، حذف و ویرایش این کالاها فقط در مرکز انجام می شود)
در واقع سیاست گذاری مربوط به کالاهای برند فقط در مرکز انجام می شود و کالاهای برند در شعب فقط به صورت اطلاعاتی قابل رویت هستند.
تمامی جزییات کالاهای برند از مرکز به تمامی شعب ارسال می شود.
تعریف کالا – غیر برند
کالای غیر برند فقط توسط شعب تعریف می شوند. (البته در صورتی که در هنگام تعریف شعبه، مرکز اجازه ثبت کالای غیر برند را به شعبه داده باشد!)
در واقع سیاست گذاری مربوط به کالای غیر برند در شعبه مربوط به این کالا انجام می شود و مرکز فقط می تواند اطلاعات کالای غیر برند را مشاهده نماید و هیچ دخل و تصرفی در این اطلاعات نمی تواند داشته باشد.
اطلاعات مربوط به کالاهای غیر برند از شعبه به مرکز ارسال می شود و مرکز این اطلاعات را با بقیه شعب به اشتراک نمی گذارد، در واقع مرکز اطلاعات کالاهای برند و غیر برند مربوط به همه شعبه را دارد، ولی هر شعبه فقط اطلاعات کالاهای برند و غیر برند مربوط به شعبه خود را دارد.
با بارگذاری هر کالای غیر برند، می توانید متوجه شوید که این کالا توسط کدام شعبه درج گردیده است. (با رنگ آبی این توضیحات به شما نمایش داده می شود)
تعریف حساب بانکی
در صفحه تعریف حساب بانکی، تیکی با عنوان عدم اشتراک گذاری بانک بین شعب، در سیستم مرکز رویت می شود که با استفاده از این تیک می توانید کنترل کنید که اطلاعات کدام یک از حساب های بانکی بین مرکز و شعب اشتراک گذاری شود.
توجه: در صورتی که اطلاعات حساب بانکی به اشتراک گذاشته شده باشد، دیگر نمی توانید این وضعیت را تغییر دهید!
در این صفحه نمایش داده می شود که این حساب بانکی توسط کدام شعبه / مرکز تعریف شده است.
توجه: در صورتی که در مرکز (در هنگام تعریف شعبه) تیک مربوط به تعریف بانک توسط شعبه، زده نشده باشد، اطلاعات حساب بانکی ثبت شده در شعبه به مرکز ارسال نمی شود و به اشتراک گذاری نمی شوند.
تعریف صندوق
در صفحه تعریف صندوق، تیکی با عنوان عدم اشتراک گذاری صندوق بین شعب، در سیستم مرکز رویت می شود که با استفاده از این تیک می توانید کنترل کنید که اطلاعات کدام یک از صندوق ها بین مرکز و شعب اشتراک گذاری شود.
توجه: در صورتی که اطلاعات صندوق به اشتراک گذاشته شده باشد، دیگر نمی توانید این وضعیت را تغییر دهید!
در این صفحه نمایش داده می شود که این صندوق توسط کدام شعبه / مرکز تعریف شده است.
تعریف انبار
در صفحه تعریف انبار، تیکی با عنوان عدم اشتراک گذاری انبار بین شعب، در سیستم مرکز رویت می شود که با استفاده از این تیک می توانید کنترل کنید که اطلاعات کدام یک از انبار ها بین مرکز و شعب اشتراک گذاری شود.
توجه: در صورتی که اطلاعات انبار به اشتراک گذاشته شده باشد، دیگر نمی توانید این وضعیت را تغییر دهید!
در این صفحه نمایش داده می شود که این انبار توسط کدام شعبه / مرکز تعریف شده است.
توجه: در صورتی که در مرکز (در هنگام تعریف شعبه) تیک مربوط به تعریف انبار توسط شعبه، زده نشده باشد، اطلاعات انبار ثبت شده در شعبه به مرکز ارسال نمی شود و به اشتراک گذاری نمی شوند.
ابزارهای آنلاین
ابزارهای آنلاین
Online IP & Port Scanner / Ping / Speed Test / Remote Control Tools
با استفاده از این ابزارها می توانید صحت اطلاعات ارتباطی دریافتی از مرکز / شعب را مورد بررسی قرار دهید یا اطلاعاتی درباره سیستم خود استخراج کنید و در اختیار دیگران قرار دهید.
از جمله آنها می توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:
- بررسی اینکه IP Static اعلام شده به شما معتبر است یا خیر؟
- بررسی Port های باز موجود بر روی IP Static اعلام شده!
- استخراج IP Global سیستم فعلی (IP سیستم بر روی اینترنت)
- بررسی سرعت اینترنت
- دسترسی به ابزارهای ارتباط از راه دور
- و …
سفارشات دریافتی از شعب در مرکز
پانل سفارشات دریافتی بر روی صفحه اصلی نرم افزار مرکز
در صورتی که از سمت شعبه، سفارشی برای مرکز درج شده باشد، مانند تصویر بالا، با چشمک زدن بر روی صفحه اصلی به کاربر اطلاع رسانی می شود. (با کلیک بر روی دکمه مشاهده فاکتورهای دریافتی، می توانید لیست سفارشات دریافتی از شعب را مشاهده کنید)
فهرست سفارشات دریافتی از شعب
برای مشاهده جزئیات سفارشات، بایستی بر روی دکمه تبدیل به فاکتور فروش کلیک کنید.
فاکتور فروش (تبدیل شده از سفارش شعبه)
با فشردن دکمه تبدیل به فاکتور فروش در لیست سفارشات دریافتی از شعب، می توانید جزئیات فاکتور را مشاهده نمایید و در صورت نیاز تغییراتی در سفارش اعمال کنید و در نهایت نحوه تسویه سفارش را تعیین کنید و اقدام به ذخیره سازی سفارش کنید.
از دو قسمت می توانید متوجه شوید که این فاکتور چگونه ایجاد شده است:
- توضیحات فاکتور
- بالای فاکتور، سمت چپ (که با تصویری مشخص است که فاکتور مرکز و شعبه است)
تعیین وضعیت سفارش دریافتی از شعبه
سفارشات دریافتی از شعب را می توانید، پذیرش کنید و هم چنین می توانید سفارشات را عدم پذیرش نمایید، تا این موضع به اطلاع شعبه مورد نظر برسد.
فاکتورهای دریافتی از مرکز در شعب
پانل فاکتورهای دریافتی بر روی صفحه اصلی نرم افزار شعب
در صورتی که از سمت مرکز، فاکتور فروشی برای شعبه درج شده باشد، مانند تصویر بالا، با چشمک زدن بر روی صفحه اصلی به کاربر اطلاع رسانی می شود. (با کلیک بر روی دکمه مشاهده فاکتورهای دریافتی، می توانید لیست فاکتورهای دریافتی از مرکز را مشاهده کنید)
فهرست فاکتورهای دریافتی از مرکز
برای مشاهده جزئیات فاکتورها، بایستی بر روی دکمه تبدیل به فاکتور خرید کلیک کنید.
فاکتور خرید (تبدیل شده از فاکتور فروش مرکز)
با فشردن دکمه تبدیل به فاکتور خرید در لیست فاکتورهای دریافتی از مرکز، می توانید جزئیات فاکتور را مشاهده نمایید و اقدام به ذخیره سازی فاکتور کنید.
از دو قسمت می توانید متوجه شوید که این فاکتور چگونه ایجاد شده است:
- توضیحات فاکتور
- بالای فاکتور، سمت چپ (که با تصویری مشخص است که فاکتور مرکز و شعبه است)
پانل فاکتورهای پذیرش نشده – مرکز و شعب
در صورتی که شعبه فاکتور صادر شده توسط مرکز را عدم پذیرش کند، این وضعیت با استفاده از پانل بالا به اطلاع مرکز می رسد. (بر روی صفحه اصلی در مرکز، پیغامی به صورت بالا نمایش داده می شود که مرکز مطلع گردد که شعبه، فاکتور صادر شده از سمت مرکز را عدم پذیرش کرده است)
لیست فاکتورهای پذیرش نشده شعب
با کلیک بر روی دکمه مشاهده فاکتورها، در پانل فاکتورهای پذیرش نشده، لیست فاکتورهای مذکور به شما نمایش داده می شود.
سه عملیات زیر را بر روی فاکتورها می توانید انجام دهید:
- ارسال مجدد فاکتور پذیرش نشده
- ویرایش فاکتور
- حذف فاکتور
لیست فاکتورهای تبادل شده بین مرکز و شعب
لیست فاکتورهای تبادل شده بین مرکز و شعب
در هر دو سمت مرکز و شعب، با باز کردن این گزارش می توانید مشاهده کنید که فاکتورها/سفارشات ثبت شده توسط شما در سمت مقابل به چه وضعیتی تبدیل شده اند. (پذیرش یا عدم پذیرش شده اند)
جزئیات مربوط به فاکتورها/سفارشات دریافتی و ارسالی در این گزارش قابل مشاهده هستند و با دابل کلیک بر روی ردیف، می توانید فاکتور مورد نظر را مشاهده کنید.
قابلیت جستجو بر روی انواع فیلدها در این گزارش تعبیه شده است.
گزارشات پشتیبانی مرکز و شعب
گزارشات پشتیبانی مرکز و شعب / ارسال اطلاعات / سربرگ صف ارسال داده ها
از این گزارشات می توانیم اطلاعات ذیل را استخراج کنیم:
- صف ارسال (داده های موجود در صف ارسال)
- لاگ صف ارسال (داده هایی که قبلا در صف ارسال، پردازش و ارسال شده اند)
- ارتباط داده ها (ارتباط بین اطلاعات موجود در مرکز و سیستم های شعب)
- لاگ تریگرها (بررسی عملکرد تریگرها در هنگام ثبت/ویرایش/حذف داده ها)
- آخرین ویرایش کننده (کدام شعبه/مرکز آخرین ویرایش کننده یک اطلاعات خاص است؟)
- Ping (لیست Ping های دریافت شده از شعب/مرکز)
- لاگ اتصال (لاگ بروز مشکلات در اتصال به پایگاه داده / خطاهای مربوط به تریگرها و اس پی ها)
- کارت خرید (عملیات های مربوط به کارت خرید مثل: فراخوانی وب سرویس ها و دریافت نتایج و …)
- درخواست گزارشات (لاگ گزارشات درخواست شده، تغییر وضعیت گزارشات، فراخوانی وب سرویس ها و …)
- لاگ عملیاتی شعب (لاگ عملیات های ورود، خروج، پشتیبان گیری و بازیابی اطلاعات در شعب)
- انتقال اطلاعات (لاگ فایل های مربوط به انتقال اطلاعات موجود در صف ارسال و جزئیات کامل فراخوانی متدها و پاسخ دریافتی در فایل هایی درج می شوند که در این صفحه نمایش داده می شود)
با توجه به جزئیاتی که از این گزارشات دریافت می کنیم به راحتی می توانیم عملکرد سیستم را مورد بررسی قرار دهیم و در صورتی بروز مشکلات احتمالی، به سرعت آنها را برطرف کنیم.
گزارشات پشتیبانی مرکز و شعب / ارسال اطلاعات / سربرگ لاگ صف ارسال داده ها
گزارشات پشتیبانی مرکز و شعب / ارسال اطلاعات / سربرگ ارتباط داده ها
گزارشات پشتیبانی مرکز و شعب / ارسال اطلاعات / سربرگ لاگ تریگرها
گزارشات پشتیبانی مرکز و شعب / آخرین ویرایش کننده
گزارشات پشتیبانی مرکز و شعب / Ping و لاگ اتصال / سربرگ Ping ها
گزارشات پشتیبانی مرکز و شعب / Ping و لاگ اتصال / سربرگ لاگ اتصال ناموفق
گزارشات پشتیبانی مرکز و شعب / کارت خرید / سربرگ عملیات های مالی کارت خرید
گزارشات پشتیبانی مرکز و شعب / کارت خرید / سربرگ لاگ عملیات های مالی کارت خرید
گزارشات پشتیبانی مرکز و شعب / درخواست گزارشات / سربرگ گزارشات درخواستی مرکز از شعب
گزارشات پشتیبانی مرکز و شعب / درخواست گزارشات / سربرگ لاگ وضعیت گزارشات درخواستی مرکز از شعب
گزارشات پشتیبانی مرکز و شعب / درخواست گزارشات / سربرگ لاگ فراخوانی وب سرویس درخواست تهیه گزارش
گزارشات پشتیبانی مرکز و شعب / لاگ عملیاتی شعب
گزارشات پشتیبانی مرکز و شعب / انتقال اطلاعات
گزارشات مرکز و شعب
- گزارشات موجودی و وضعیت شعب
- گزارشات عملکردی و فروش شعب
- گزارشات رفتاری مشتریان
- گزارشات مقایسه ای شعب
گزارشات عملکردی و فروش شعب
گزارشات عملکردی و فروش شعب / فاکتورهای فروش
گزارشات عملکردی و فروش شعب / مشاهده فاکتورهای فروش
با دابل کلیک بر روی ردیف های گزارش فاکتورهای فروش، می توانید جزئیات فاکتور را مشاهده نمایید.
گزارشات عملکردی و فروش شعب / فروش کالاها
گزارشات عملکردی و فروش شعب / نمودار فروش کالا
گزارشات عملکردی و فروش شعب / پر فروش ترین و کم فروش ترین کالاها
گزارشات عملکردی و فروش شعب / اشانتیون های شعب
گزارشات عملکردی و فروش شعب / خرید اشخاص در شعب
گزارشات عملکردی و فروش شعب / کارت های خرید
گزارشات موجودی و وضعیت شعب
گزارشات موجودی و وضعیت شعب
برای مشاهده نتیجه گزارشات موجودی و وضعیت شعب و درخواست گزارشات جدید، در ابتدا بایستی شعبه مورد نظر را انتخاب نمایید تا نتیجه گزارشات بر مبنای شعبه مورد نظر بارگذاری گردد و نمایش داده شود. (در صورتی که داده ها را آرشیو کرده باشید، بایستی گزینه مربوط به نمایش داده های آرشیو شده نیز تیک خورده باشد!)
درخواست این گزارشات به صورت آنلاین در شعبه مورد نظر ثبت می شود و پس از تهیه گزارش در شعبه مورد نظر، نتایج گزارش برای مرکز ارسال می شود. (در صورتی که تعداد گزارشات دریافتی شما زیاد شده است و به گزارشات قبلی در حال حاضر نیاز ندارید، برای خلوت تر کردن گزارشات می توانید گزارشات دریافتی قبلی را آرشیو نمایید.)
در این گزارشات بایستی پس از ثبت درخواست دریافت گزارش جدید، برای دریافت نتایج گزارش منتظر بمانید.
با توجه به نوع گزارش انتخاب شده و فیلترهای تعیین شده برای تهیه گزارش، زمان تهیه و ارسال گزارش نیز متفاوت است! (به طور مثال هر چقدر که تعداد کالاها بیشتر باشد، تهیه این گزارش زمانبر تر است / هر چه عملیات های انبار ورودی، فاکتور خرید و … بیشتری در سیستم ثبت شده باشد، محاسبه ارزش ریالی کالا زمانبر تر است)
در صورتی که گزارشی در حال دریافت باشد، می توانید وضعیت گزارش و درصد دریافت شده از اطلاعات گزارش را مشاهده نمایید.
برای گزارشات قبلی دریافت شده، این اطلاعات در دسترس است:
تاریخ و ساعت درخواست گزارش، کد رهگیری، وضعیت گزارش درخواستی، تعداد نتایج، زمان تهیه گزارش، زمان ارسال گزارش، شرایط تهیه گزارش و …
گزارشات موجودی و وضعیت شعب / گزارش موجودی کالا در شعبه / مشاهده نتیجه گزارش
گزارشات موجودی و وضعیت شعب / گزارش موجودی کالا در شعبه / شرایط تهیه گزارش
گزارشات موجودی و وضعیت شعب / گزارش موجودی بانک و صندوق در شعبه / سربرگ گزارش موجودی بانک شعبه
گزارشات موجودی و وضعیت شعب / گزارش موجودی بانک و صندوق در شعبه / سربرگ گزارش موجودی صندوق شعبه
گزارشات موجودی و وضعیت شعب / گزارش هزینه ها و درآمدها در شعبه
گزارشات موجودی و وضعیت شعب / گزارش مالی اشخاص در شعبه
گزارشات موجودی و وضعیت شعب / گزارشات سود و زیان در شعبه / سربرگ گزارش سود و زیان شعبه
گزارشات موجودی و وضعیت شعب / گزارشات سود و زیان در شعبه / سربرگ گزارش سود و زیان اشخاص در شعبه
گزارشات موجودی و وضعیت شعب / گزارشات سود و زیان در شعبه / سربرگ گزارش سود و زیان کالا در شعبه (انتظار برای دریافت نتایج)
گزارشات موجودی و وضعیت شعب / گزارشات سود و زیان در شعبه / سربرگ گزارش سود و زیان کالا در شعبه (مشاهده نتایج گزارش)
گزارشات رفتاری مشتریان
گزارشات رفتاری مشتریان / میزان خرید مشتریان به تفکیک شعب
گزارشات رفتاری مشتریان / سطح بندی مشتریان براساس میزان خرید
گزارشات مقایسه ای شعب
گزارشات مقایسه ای شعب / مقایسه فروش ماهیانه شعب
گزارشات مقایسه ای شعب / مقایسه فروش کالا در شعب
گزارشات مقایسه ای شعب / مقایسه عملکرد شعب
عدم تطابق نسخه های مرکز و شعب
پانل عدم تطابق نسخه های مرکز و شعب در شعبه
در صورتی که نسخه نرم افزار شعبه با مرکز مطابقت نداشته باشد، این پیغام در صفحه اصلی به شعبه نمایش داده می شود. (تا کاربر هر چه سریع تر نسبت به رفع این مورد اقدام نماید و نسخه نرم افزار شعبه را با مرکز یکسان نماید)
مادامی که عدم تطابق نسخه ها وجود داشته باشد، انتقال اطلاعات بین مرکز و شعبه مربوطه، متوقف می گردد.
پانل عدم تطابق نسخه های مرکز و شعب در مرکز
در صورتی که نسخه نرم افزار مرکز با شعبه مورد نظر مطابقت نداشته باشد، علاوه بر اینکه در سیستم شعبه، این مورد به اطلاع شعبه می رسد، در سیستم مرکز نیز به مرکز اطلاع داده می شود تا نسبت به برطرف کردن مشکل اقدامات لازم را انجام دهند.
مادامی که عدم تطابق نسخه ها وجود داشته باشد، انتقال اطلاعات بین مرکز و شعبه مربوطه، متوقف می گردد.
داشبورد مرکز و شعب – عدم تطابق نسخه نرم افزار شعب با مرکز
علاوه بر صفحه اصلی، عدم تطابق نسخه ها در پانل خلاصه وضعیت هر شعبه نیز به اطلاع مرکز می رسد.
در تصویر بالا نسخه نرم افزار شعبه ملاصدرا که به صورت قرمز نوشته شده است با نسخه نرم افزار مرکز مطابقت ندارد!
بررسی وضعیت در دسترس بودن شعب
داشبورد مرکز و شعب – در دسترس نبودن شعبه
در صفحه داشبورد، در بالای پانل های مربوط به خلاصه وضعیت هر شعبه، با رنگ مشخص شده است که ارتباط با شعبه مورد نظر برقرار است یا خیر؟ (این وضعیت با توجه به Ping های دریافتی از شعب، استخراج می شود)
در تصویر بالا، ارتباط با شعبه ملاصدرا برقرار نیست!
این ارتباط با 4 رنگ نمایش داده می شود که در زیر آنها را معرفی می کنیم:
هنوز از مقصد Ping گرفته نشده است! ( وضعیت نامشخص )
ارتباط برقرار است
ارتباط با مقصد برقرار می شود ولی احتمالا ارتباط با دیتابیس برقرار نیست
هیچ داده ای از مقصد دریافت نمی شود ( وب سرویس در دسترس نیست )
معرفی شعب – در دسترس نبودن شعبه
وضعیت ارتباط با شعبه در هنگام بارگذاری شعبه در صفحه معرفی شعب نیز نمایش داده می شود.
خطا در انتقال اطلاعات بین مرکز و شعب
پانل نمایش خطای انتقال اطلاعات بین مرکز و شعب
در صورتی که به هر دلیلی، در انتقال اطلاعات به شعب یا مرکز خطایی رخ دهد، پیغامی به صورت چشمک زن بر روی صفحه اصلی به کاربر نمایش داده می شود تا کاربر متوجه ایراد در انتقال اطلاعات گردد. (ممکن است این ایراد به خاطر قطع بودن اینترنت مرکز یا شعبه، در دسترس نبودن وب سرویس و … به وجود بیاید. کاربر می تواند جزییات خطای رخ داده را مشاهده نماید و با فشردن دکمه پردازش مجدد اطلاعات، در برطرف کردن مشکل به وجود آمده تلاش نماید، در غیر اینصورت بایستی که با بخش پشتیبانی تماس حاصل نماید)
نرم افزار مدیریت انتقال داده ها بین مرکز و شعب (VipThread)
پاپ آپ نرم افزار مدیریت انتقال داده ها
نرم افزار مدیریت انتقال داده ها وظیفه ارسال اطلاعات از سیستم جاری به سمت مقابل را به عهده دارد.
این نرم افزار به همراه نرم افزار مرکز و شعب اجرا می شود و در System Tray قرار می گیرد. با راست کلیک کردن بر روی این نرم افزار، پاپ آپی مطابق تصویر بالا باز می شود که اطلاعاتی از نسخه نرم افزار جاری و داده های درون صف و عملیات در حال انجام و … را مشاهده می فرمایید.
Running Treads Count: تعداد Thread های در حال اجرا بر روی سیستم را نمایش می دهد. (به ازاء هر شعبه یک Thread ساخته می شود)
Count Of Data In Queue: تعداد داده های موجود در صف ارسال را نمایش می دهد.
Count Of Data In Progress In Queue: تعداد داده های در حال پردازش از صف ارسال را نمایش می دهد.
Execution Time: زمان در حال اجرا بودن نرم افزار مدیرت انتقال داده ها را نمایش می دهد.
Remain Time To Zip Log Files: مدت زمان باقی مانده تا Zip کردن لاگ فایل ها (لاگ ها هر 2 ساعت یکبار Zip می شوند تا فولدر لاگ ها خلوت شود و حجم فولدر مربوطه کاهش یابد)
Retry Process Queue Data [ Click Here ]: در صورت بروز خطا در انتقال اطلاعات، با فشردن این منو می توانید درخواست تلاش مجدد برای ارسال اطلاعات را بدهید.
Vip Threads Manager: نسخه و زمان ارائه نرم افزار مدیریت انتقال داده ها
Click To Open Transfer Data Log Path: مسیر لاگ های مربوط به انتقال اطلاعات که توسط نرم افزار مدیریت انتقال داده ها درج می گردد.
Click To Open Log Path: مسیر لاگ های داخلی مربوط به نرم افزار مدیریت انتقال داده ها
Click To Open WebService Log Path: مسیر لاگ های درج شده توسط وب سرویس
در آخرین ردیف هم عملیات جاری که توسط این نرم افزار در حال انجام است، نمایش داده می شود.
عدم اجرای نرم افزار مدیریت انتقال داده ها
پانل هشدار مربوط به عدم اجرای نرم افزار مدیریت انتقال داده ها
در صورتی که نرم افزار مدیریت انتقال داده ها، در حال اجرا نباشد، این پیغام بر روی صفحه اصلی نرم افزار به کاربر نمایش داده می شود تا مشکل بررسی شود و این نرم افزار اجرا گردد. (البته در صورتی که مشکلی وجود نداشته باشد (مثلا فایل مربوط به این نرم افزار پاک نشده باشد یا …) این نرم افزار به صورت خودکار، حداکثر 60 ثانیه بعد اجرا می گردد)
پیغام هشدار عدم اجرای این فایل در صفحه داشبورد نیز به کاربر نمایش داده می شود.
عدم اجرای این نرم افزار بدین معنی است که هیچ داده ای از این شعبه/مرکز به طرف مقابل ارسال نمی شود. (از این رو، اجرا بودن این فایل بسیار بسیار حیاتی است)
اولین دیدگاه را ثبت کنید