پشتیبانگیری و بازیابی اطلاعات
پشتیبانگیری اطلاعات در نرمافزار حسابداری پرنس
در دنیای فناوری اطلاعات، پشتیبانگیری به معنای تهیه کپیهایی از اطلاعات است که به شما کمک میکند در صورت آسیب دیدن یا مفقود شدن اطلاعات اصلی، آنها را بازیابی کنید.
اهمیت تهیه نسخه پشتیبان
همه ما ممکن است در زندگیمان چیزهایی را گم کنیم، از جمله اطلاعات مهم در کامپیوتر. تصور کنید که روزی کامپیوترتان قفل شود و تمام اطلاعات ضروریتان از بین برود! این میتواند تجربهای وحشتناک و طاقتفرسا باشد. بنابراین، اهمیت پشتیبانگیری را دست کم نگیرید. بهتر است همین امروز اقدام کنید!
کاربران گرامی نرمافزارهای حسابداری شرکت پژواک، در صورتی که به آموزش نرم افزار و استفاده از خدمات پشتیبانی نرمافزار پرنس نیازمند باشید. میتوانید با شماره 07191008884 تماس حاصل فرمایید. تیم پشتیبانی ما با کمال میل حاضر است تا به سوالات شما پاسخ دهد و شما را در بهرهبرداری بهینه از نرمافزارهای شرکت پژواک یاری نماید. با ما تماس بگیرید تا تجربهای راحت و مؤثر از خدمات پس از فروش نرمافزار حسابداری را برای خود فراهم آورید.
نکات مهم برای تهیه و مدیریت نسخههای پشتیبان:
- برنامهریزی منظم: برای تهیه فایلهای پشتیبان برنامهریزی کنید. بهعلاوه، بهطور دورهای از اطلاعات خود پشتیبان بگیرید.
- انتقال به فضای خارجی: فایلهای پشتیبان را به فضایی خارج از کامپیوتر خود (مانند هارد اکسترنال یا DVD) منتقل کنید.
- بررسی و سازماندهی: فضای پشتیبانگیری خود را مرتب بررسی و فایلها را سازماندهی کنید.
- حذف فایلهای قدیمی: اگر به فایلهای پشتیبان قدیمی نیاز ندارید، آنها را حذف کنید. همواره آخرین نسخه پشتیبان شامل تمامی اطلاعات شماست.
- اطمینان از سلامت فایلها: از سلامت نسخه پشتیبان و امکان بازیابی آن اطمینان حاصل کنید.
چگونه از اطلاعات نرمافزار خود پشتیبان بگیریم؟
- با کلیک بر روی دکمه «پشتیبانگیری» در مسیر تعیینشده، از اطلاعات شما پشتیبان تهیه میشود.
- در صورت موفقیتآمیز بودن عملیات، پیغامی به کاربر نمایش داده میشود.
- فضای خالی درایوی که قصد تهیه پشتیبان دارید، به شما نمایش داده میشود.
توجه:
- از پوشههای مخصوص سیستمعامل مانند ProgramFiles و Windows به عنوان پوشه پشتیبانگیری استفاده نکنید.
- از حافظههای جانبی قابل حمل (مانند فلش مموری) به عنوان مسیر پشتیبانگیری استفاده نکنید.
پشتیبانگیری خودکار توسط نرمافزار
نرمافزار بهطور خودکار در شرایط زیر پشتیبان تهیه میکند:
- هر ساعت یک بار با نمایش بالن در System Tray.
- در هنگام خروج از نرمافزار.
- قبل از بازیابی اطلاعات.
نکات مهم:
- اگر درایو مقصد پشتیبانگیری پر باشد، عملیات انجام نخواهد شد.
- در نسخههای تحت شبکه، مسیر پشتیبانگیری باید بر روی کامپیوتر سرور مشخص شود.
بازیابی اطلاعات
در صورت آسیب دیدن یا مفقود شدن اطلاعات، میتوانید از نسخه پشتیبان برای بازیابی استفاده کنید.
چگونه اطلاعات خود را بازیابی کنم؟
- با کلیک بر روی دکمه «بازیابی اطلاعات»، پنجرهای باز میشود که میتوانید یکی از فایلهای پشتیبان را انتخاب کنید.
- بر روی دکمه «بازیابی اطلاعات» کلیک کنید.
- در صورت موفقیتآمیز بودن عملیات، پیغامی به کاربر نمایش داده میشود.
توجه:
- پس از بازیابی موفقیتآمیز، نرمافزار بهطور خودکار بسته میشود و باید دوباره اجرا کنید.
- در هنگام تهیه فایلهای پشتیبان، اطلاعاتی مانند نحوه تهیه، ورژن نرمافزار، تاریخ و ساعت پشتیبانگیری ذخیره میشود.
نکته:
- هنگام بازیابی اطلاعات دقت کنید که اطلاعات اشتباه را بازگردانید. فایل پشتیبانی که قصد بازگرداندن آن را دارید باید با ورژن جاری نرمافزار شما یکسان باشد.
- در صورت بروز مشکل، با واحد پشتیبانی شرکت تماس بگیرید.
- قبل از بازیابی، از اطلاعات جاری خود بهطور خودکار پشتیبان تهیه میشود. اگر در بازیابی اشتباه کردید، به پوشه Backup در مسیر نصب نرمافزار مراجعه کنید و آخرین فایل پشتیبان را که با نام BeforeRestore شروع میشود، بازگردانید.
با رعایت این نکات، میتوانید از اطلاعات خود بهخوبی محافظت کنید و در مواقع ضروری به راحتی آنها را بازیابی نمایید.