معرفی و آموزش داشبورد مدیریتی پرنس و زعفران
نصب نرم افزار داشبورد مدیریت پرنس
در ابتدا باید از سایت کلوزشاپ، فایل وب سرویس پرنس را دانلود کرده. و بر روی سیستم مورد نظر فایل وب سرویس مربوط به داشبورد مدیریت را دانلود و نصب نمایید.
آنچه در این مقاله می خوانید:
مراحل نصب وب سرویس مطابق تصاویر زیر می باشد:
در ابتدای ورود به نرم افزار مطابق عکس زیر باید وارد منوی تنظیمات شده، و آی پی و پورت سیستم سرور را وارد کرده، و در نهایت تنظیمات مورد نظر را ثبت کرده. تا فهرست کاربران مجاز در صفحه اصیل نشان داده شود، و بتوان کاربر مورد نظر را انتخاب کرد.
معرفی نرم افزار داشبورد مدیریت پرنس
این ویژگی امکان رصد کلیه فعالیت های مالی مجموعه را از راه دور فراهم می آورد. مدیر مجموعه و یا هر فردی که از طرف مدیریت دارای این مجوز باشد، می تواند بر روی تلفن همراه و یا هر دستگاه اندرویدی و آیفون دیگر تمامی گزارشات لازم حسابداری را دریافت، و از راه دور نظارت نماید.
با این امکان به راحتی می توان یقین داشت، که هیچ اتفاقی در مجموعه از چشم مدیریت دور نمی ماند. و همینطور در بین کاربران این حس روانی القاء می گردد، که همواره تحت نظارت مدیر مجموعه می باشند.
با در دست داشتن این امکان، در تصمیم گیری هایی که معمولاً نیاز به تأیید مدیریت دارند، از تعداد تماس ها و ارتباطات کاسته و مدیر مجموعه می تواند در هر کجای دنیا با اطلاعات کامل از اوضاع حسابداری مجموعه خود، بهترین تصمیم را اتخاذ نماید. صفحه اولیه نرم افزار مطابق شکل زیر می باشد، که با انتخاب کاربر مورد نظر و وارد کردن رمز عبور تعریف شده می توان وارد اپلیکیشین شد .
پس از واردشدن به نرم افزار گزارشاتی را که میتوان به آن ها دسترسی داشت بصورت زیر می باشد که به تفصیل آورده شده است.
صندوق ها در داشبورد مدیریت:
در این قسمت به گزارش تفصیلی صندوق ها دسترسی دارید. در این گزارش تراکنش عملیات های مالی مربوط به یک صندوق نمایش داده می شود.
که با انتخاب نوع گزارش (پرداخت ها یا دریافت ها) می توانید گزارش مورد نظر را مشاهده بفرمایید .
بانک ها:
در این گزارش تراکنش عملیات های مالی مربوط به یک حساب بانک نمایش داده می شود. که با کلیلک بر روی هر بانک و انتخاب بازه زمان، گزارش مورد نظر به شما نشان داده می شود.
هزینه ها و در آمدها:
در این گزارش می توانید با انتخاب بازه زما ن لیست هزینه/در آمد های ثبت شده در نرم افزار را مشاهده کنید، که در هر تاریخ شخص می توان کلیه ریز هزینه ها و یا درآمدها را مشاهده کرد.
سود و زیان:
صورت سود و زیان گزارش دهنده نتیجه فعالیت مالی و درآمد یك مؤسسه در یك دوره زمان است. این گزارش به شکل زیر تهیه میشود. پس از کسر گروه های هزینه از گروه های درآمد و فروش، سود یا زیان ویژه بدست خواهد آمد.
سود ویژه یا سود خالص در یك دوره مالی برتری ارزش حساب های درآمد و فروش بر حساب های هزینه خواهد بود. در صورتی که ارزش حساب های هزینه بیش از حسابهای درآمد و فروش باشد، نتیجه زیان ویژه یا خالص می باشد.
در این قسمت با انتخاب بخش های مختلف، سود و زیان هر بخش مطابق عکس زیر نمایش داده می شود.
چک های پرداختی:
در این گزارش امکان مشاهده و جستجو بر روی کلیه چک ها و اسناد پرداختی، فراهم شده است. که با تعیین فیلترهای مناسب از قبیل تاریخ سرسید چک، تاریخ ثبت، وضعیت چک اطلاعات مد نظر خود را استخراج نمایید.
چک های دریافتی در داشبورد مدیریت:
در این گزارش امکان مشاهده و جستجو بر روی کلیه چک های دریافتی، فراهم شده است. در این گزارش امکان مشاهده و جستجو بر روی کلیه چک ها و اسناد دریافتی، فراهم شده است که با تعیین فیلترهای مناسب از قبیل تاریخ سررسید چک، تاریخ ثبت، وضعیت چک اطلاعات مد نظر خود را استخراج نمایید.
اشخاص:
مانده حساب طرف حساب های تجاری و دلایل کاهش یا افزایش بدهکاری و بستانکاری ایشان، در یك تجارت شفاف و منظم یکی از مهمترین مسائل به شمار می رود. کلیه تراکنش های اتفاق افتاده، بر روی حساب اشخاص موجود در سیستم را می توانید در این قسمت مشاهده کنید. روند بدهکاری و بستانکاری شخص با نمایش جزئیات کالاهای فروخته شده یا خریداری شده از ایشان در این گزارش قابل مشاهده و پیگیری است.
موجودی کالا:
شما می توانید خلاصه گزارشی از وضعیت کالاها مانند تعداد موجودی کلی کالا در انبار، نام انبار و کد کالا را مشاهده
کنید.
گزارش خرید ها / فروش ها
در این گزارش مجموع تمام خرید ها / فروش ها به تفکیک کالا نمایش داده می شود.
نوع: با استفاده از این قسمت می توانید لیست فقط کالا ها یا خدمات را مشاهده کنید.
بخش: با انتخاب بخش در این قسمت می توانید، لیست کالاهای خریداری شده / فروخته شده از بخش انتخابی را مشاهده کنید.
انبار: در این قسمت لیست انبارهای بخش انتخابی در قسمت قبل نمایش داده می شود، و در صورت انتخاب انبار، لیست کالاهای خریداری شده / فروخته شده از انبار انتخابی نمایش داده می شود.
کالا: در این قسمت می توانید کالا های مورد نظر خود را انتخاب کنید.
گزارش فروش روزانه:
یکی دیگر از بخش های داشبورد مدیریت است، که در این گزارش با انتخاب بازه زمانی و کاربر مورد نظر می توان کلیه فروش های ثبت شده، برگشت از فروش ها و هزینه های توسط کاربر مورد نظر را مشاهده کرد.
ترازنامه در داشبورد مدیریت :
ترازنامه یا بیلان، صورتحسابی است، که وضعیت مالی یک موسسه را در یک زمان مشخص نشان میدهد. صورتی که وضع مالی یک موسسه را در یک تاریخ معین نشان می دهد.
در ترازنامه سه قلم اطلاعات دارایی، بدهی و سرمایه مشخص میگردد. بدهکاران به شرکت نیز جز دارایی های شرکت محسوب میگردند. زیرا بدهکاران نیز در نهایت با پرداخت پول به صندوق شرکت یا پرداخت های از نوع دیگر (چک و)… موجب افزایش دارایی ترازنامه می شوند.
یکی از گزارشات استاندارد در علم حسابداری است که به اشکال مختلف قابل تهیه می باشد. ترازنامه به زبان ساده مشخص می نماید که یك موسسه چه میزان سرمایه، دارایی و بدهی دارد. و این ارقام به چه نسبت و مقادیری در موسسه توزیع شده اند. موجودی بانك ها، صندوق ها، ارزش ریالی کالاهای موجود، مبلغ چك های دریافتی و پرداختی، میزان بدهی بدهکاران و میزان بستانکاری، بستانکاران و همچنین میزان سرمایه سرمایه گذاران در این گزارش قابل مشاهده می باشد. با استفاده از این گزارش می توانید داریی ها و بدهی های جاری و سرمایه های خود را مشاهده نمایید.
اولین دیدگاه را ثبت کنید